har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

onsdag 3 februari 2010

Underbara vinterlandskap

Jag älskar denna vinter. Den är helt underbar och magisk. När var vi senast förunnade en sådan snöklädd värld under en hel vinter? Tänk alla vintrar då det kommit lite snö för att sedan genast töa bort, om och om igen. Denna mörka årstid som gjort att vi varit tvugna att fly till fjällvärlden för att få uppleva detta, för mig harmoniska och underbara, vinterlandskap.

Jag älskar denna vinter, den ger mig styrka. Den kom i precis rättan tid. Som om den kände det på sig. Här behövs lite extra kraft, styrka, ljus och glädje. Kom snö, låt dig falla ner och förvandla denna årstid till en styrkegivande och ljus tid. Så jag njuter och hoppas innerligt att detta underbara vinterlanskap får ligga ända fram till våren gör ett riktigt och kraftigt intåg. Precis så som det skall vara.

2 kommentarer:

  1. Visst har vi en underbar vinter. Skönt att även du kan finna styrka i den, tycker att de flesta bara klagar på vintern. Ser de inte allt det vackra som den vita snön gör med vår natur....Jag njuter och hämtar styrka varje dag...
    Styrkekramar genom etern
    Lena

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med vinter.
    Jag älskar också snön.
    Förstår inte alla människor som säger att det är trött på den.
    Hoppas att du kan hämta så mycket styrka och kraft som du behöver, sug åt dig bara.

    Vita vinterkramar Cicci

    SvaraRadera