har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

onsdag 24 februari 2010

EKO

Det finns individer i denna värld som omfamnar livet, kärleken så kraftfullt att det omhuldar hela mitt Jag. Deras sätt att leva, att vara, är som en kärleksfull, trygg, stärkande och glädjerik omfamning.

Vissa av dessa individer finns nära, nära. Andra på lite avstånd. Vissa har jag aldrig träffat eller fört en dialog med annat än möjligen genom det skrivna ordet. ALLA dessa finns dock i mina tankar, i mitt hjärta.

Dessa underbara individer, själar, kommer aldrig att gå förlorade. De finns föralltid inom mig. De har påverkat och kommer att fortsätta påverka mitt liv, och många andras, så starkt att det ger ett eko till genarationer att komma. Min man är en av dessa underbara och det är även Du. Lev, förundras, vårda, älska, skratta och dela din vishet, din glädje. Du gör en skillnad, Du ger ett eko.

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint skrivet, vad klokt och vackert! TACK!! Tack för allt du sprider både här i din blogg och med dina kloka kommentarer som (förmodligen - åtminstone som jag tolkar dem) träffar exakt där du siktar!!

    En stor kram till dig, hoppas vardagen rullar på nu när den åter börjat för er, på det sättet som ni kan och önskar..

    SvaraRadera
  2. Har följt din blogg nu ett tag. Beundras över din styrka. Du är en stark, omtänksam och klok människa. Önskar dig och din familj all lycka och hopp om en lång lång framtid tillsammans.

    SvaraRadera
  3. Tack, tack, tack till er båda. Tack för era ord, för era stärkande, glädjegivande och otroligt omtänksamma kommentarer. All lycka, all värme, all styrka, glädje och ljus till er och era nära och kära / Gabriella

    SvaraRadera