har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

onsdag 11 november 2009

Rätt skall vara rätt

Tänk vad skyndsamt kommunen söker driva in eventuella pengar från de individer som är bosatta här. Så fort dispensen gällande äldsta dotras vistelsetid på förskolan gick igenom ringde de dit för att höra huruvida hon var där utöver de 15 avgiftsfria timmarna. Varför ringde de inte till oss? Förtroendet för den enskila individen vekar inte vara högt. Torde de sedermera inte inse att även vår inkomst minskat till del av den uppkomna situationen, vilket således medför att vi skall betala mindre än vad vi tidigare gjort. Möjligt att jag hakar upp mig på petitesser men detta beror på att jag är tämligen säker att kommunen inte själva tänkt söka information om vår minskade inkomst. De hade säkerligen skickat ut en räkning baserad på tidigare uppgifter utifall dotras tid så överskridit endast en timme eller två. Rätt skall vara rätt... för alla?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar