har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

tisdag 6 april 2010

En sprudlande, underbar suck av lättnad

Morgontimmarna var som timmarna är innan man får besked. Det är tämligen svårt att beskriva den känsla som finns, de tankar som flyktigt infinner sig. Det är en erfarenhet ingen torde behöva men som likväl är verklighet för alltför många individer var dag. Man tar sig igenom timmarna, minut för minut fram till dess man sitter där med läkaren framför sig. Vi eller min underbara har en fantastisk onkolog. En äldre, förtroendeingivande, lugn men samtidigt sprudlande man. En man som idag gav oss positiva besked. Det ser bra ut, på gränsen till mycket bra eller det är nog så att det ser mycket bra ut. Ingen spridning, en tillbakagång och minskning på alla områden. Två behandlingar till, dock utan Avastin och sedan uppehåll i två månader. Två månader av vila. Två månader att återfå lite styrka. Två månader av lugn, av möjligheter, av allt vi vill och säkerligen mer därtill. Två månader att bara vara.

Så idag andas vi ut i en glädjens, lyckans och tacksamhetens suck. En sprudlande, underbar suck av lättnad.

9 kommentarer:

  1. HURRA vad jag blir gla, när jag läser ditt inlägg!!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag gläds med Er, ett steg närmare att det går bra när man svarar på behandling. Tänk i positiva banor nu.

    MVH/ Monica

    SvaraRadera
  3. grattis, ett av de största och bästaste (bra ord det där, bästaste) grattis till beskedet!
    George
    faan vad glad jag blir för Er skull!

    SvaraRadera
  4. Underbara nyheter! Vad glad jag blir :)

    SvaraRadera
  5. Det är ju helt underbart!Njut av det glädjande beskedet och den underbara våren som är i antågande.Och inte minst av varandra.Kram från en som följer er blogg/Sussi

    SvaraRadera
  6. Tack snälla för era fina kommentarer. Det är HURRA, det är glädjande, det är underbart och för att hålla med George om ett superbt ord, det bästaste.

    Nu önskar jag att många, många får uppleva samma glädje och lugn som vi erfar tillsammans med massor av sprudlande, fantastiska dagar fyllda av kärlek och omtanke. För att använda fantastiska Lilla Hs ord Marinera i kärlek.

    Kram Gabriella

    SvaraRadera
  7. Härligt, underbart alla superlativer som finns njut och var med varandra. Kram

    SvaraRadera
  8. Tack fina Agneta. Hoppas att även du mår bättre. Vad underbart att få komma hem till ett vårpysslat hem. Det gör mig dock ont att läsa om den upplevelse du och andra underbara individer erfor/erfar på sjukhuset. Det är fruktansvärt att det skall behöva råda sådana omständigheter och inte minst i situationer där smärta etcetera gör en väldigt sårbar. Skönt för dig att du nu får vara hemma. Skickar all styrka och kärlek till dig.

    Mänga Kramar Gabriella

    SvaraRadera
  9. Nu vet jag inte riktigt vad som hände..?? Skrev en kommenar här i detta glädjande inlägg men fick en känsla av att det "bara Försvann"?? Risken är att det kanske blir dubbelt nu (men vad gör väl det att superlativen bubblar över när det handlar om något så oerhört glädjande som i detta inlägg!?!!)


    Wow, vad jag blev innerligt glad av att läsa just detta inlägg! Fantastiskt att få läsa dessa goda nyheter!! Härligt! Nu är det bara att köra på i samma riktning på samma sätt! Kämpa på - ni har gjort det kanon hittills!!!

    Största kramen till dig från mig!

    SvaraRadera