har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

torsdag 27 maj 2010

En sommar

Mötet gick inte riktigt som jag hade planerat när det gäller listan och uppläsningen av denna. Jag läste den visserligen men inte alls så samlad som min intention var. Tårarna började rinna omgående och sedan så fortsatte de att rinna under en timme.

Med rödsprängda ögon och en kraftig nästäppa kliver jag så ut från läkarens mottagning efter en och en halv timma. Kraftigt försenad hämtar jag töserna på förskolan. Skyndar hem. Stänger dörren och andas Ut. Ringer min älskling och meddelar vad som beslutats.

En sommar, en hel sommar utan några måsten. En sommar där jag bara kan vara. Där jag kan återuppta min kuratorskontakt. Jag har inte orkat gå på flera månader. Jag har inte orkat ha ännu ett måste, ännu ett möte, ännu en tid att passa. Men nu, nu kan jag återuppta detta. Dessa välbehövliga samtal. Så nu har jag en hel sommar där jag enkom kan lägga fokus på det som är av yttersta vikt. Det som betyder absoult mest och mer ändå. På min älskade, älskade familj, på mig (så att jag åter kan vara allt det jag vill och behöver vara, så att jag åter finner ork och kraft), och på alla underbara. Jag har/Vi har en sommar bara för oss.

10 kommentarer:

  1. Kan inget annat säga en Skönt för dig/ er att det blev så! Du kan behöva all tid med din familj som du kan få!
    Hoppas du fick mitt svar och kunde tyda det
    ( det på FB). Kram fia

    SvaraRadera
  2. Tack Fia, det fick jag och jag har t.o.m hunnit skicka tillbaka på det braiga svaret du skickade. Kram till Dig

    SvaraRadera
  3. Så skönt och så viktigt!Ta hand om dig och din fina familj. Ha det gott Eva-Britt

    SvaraRadera
  4. Så skönt att läsa! Tänker på er. Du gör det bra.
    /Anna.

    SvaraRadera
  5. Tack snälla Ni för de orden.

    Anna, jag läser din blogg regelbundet och håller Er (dig, Gustav och er fina familj) ofta, ofta i mina tankar

    SvaraRadera
  6. Jag har följt dn blogg en tid och blir glad när jag läser att du får vara hemma under sommaren utan att behöva gå hemmifrån och jobba varje dag.
    Vänliga hälsningar Annelie

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  8. En fin stärkande sommar ska det bli då!!

    Vad gott att läsa att du får andrum och kan göra det du själv känner att du behöver och vill! Det gör mig glad!

    Du är fantastisk på alla plan, glöm aldrig detta!
    Stor bamsekram med massor av DunderHonung till dig!

    SvaraRadera
  9. Tack snälla ni för de orden.

    SvaraRadera