har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

torsdag 20 maj 2010

De bästa presenterna

Jag vaknar av en kram och orden -God Morgon Mamma. Det perfekta sättet att vakna och så blir jag väckt nästintill var morgon. 

Jag och töserna smyger ner för att inte väcka den än sovande fadern. När vår stora älskling ser ett paket väntandes på stolen i köket så minns hon -Det är din födelsedag idag mamma och jag har inte slagit in något paket. Så fadern får lov att gå upp och assistera vid paketinslagningen, för nu på morgonen så var tejpen inte vår äldsta tös favoritgrej.

Två paket öppnas. Ett stort och ett lite mindre. Det stora är inslaget i ett vackert papper med matchande band. Det lilla är inslaget i knögligt ritpapper med tejp precis överallt. Det stora innehöll ett par efterlängtade, superfina, röda gummistövlar med snörning. Det lilla innehöll en liten, begagnad, gosig och underbar leksakshund vid namn Blixten. Jag älskar båda, de är precis allt jag har önskat mig och mer, mycket, mycket mer.

3 kommentarer:

  1. För idag är det ingen vanlig dag idag är det Gabriellas födelsedag, hurra hurra för dig!

    Jag önskar att fantastiska du och din fina familj får en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  2. Tack finaste Maya. Ni finns i mina tankar och jag önskar eder detsamma... den bästa av helger

    SvaraRadera
  3. Oj, så fint. Grattis i efterskott!

    SvaraRadera