har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

tisdag 25 maj 2010

En lista

Jag har skrivit en lista. En lista med punkter inför morgondagens möte. En lista som jag kommer att läsa upp för läkare, Försäkringskassans handläggare och arbetsgivare. Därefter kan de få berätta för mig hur jag mår. Hur mitt arbetsliv bör utformas.

Jag har gjort en lista för att jag inte orkar sitta och försöka förklara vad som rör sig i mitt inre. För att jag inte kan förklara, för att jag inte kan sätta ord på det ibland så diffusa och svårförståeliga. Jag har gjort en lista för att jag verken kan eller vill bryta ihop där och då framför dem alla. Jag har gjort en lista och den kommer jag att läsa från början till slut. Därefter kanske de kan förklara och sätta ord på vad som rör sig i mitt inre.

6 kommentarer:

  1. Bra. Ska tänka på dig hela dagen i morgon!

    SvaraRadera
  2. Ska tänka på dig imorgon, håller tummar och tår för att det leder till det bästa för dig, att du känner dig tillfreds när du lämnar mötet mm mm.

    Vad bra gjort att du förberett dig med listan!

    Stor spark där bak - så kommer det gå kanon!
    Stort stort lycka till!
    Ännu större kramar :-)!

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och hoppas att det har gått bra.

    Kramar om

    SvaraRadera
  4. Jag hejar på dig SÅKLART!!!
    Stora hejapåkramar direkt från mitt hjärta till dig!!!

    SvaraRadera
  5. Super att du har gjort en lista för vad du vill ha sagt.
    Det måste bara förstå dig.
    Jag håller alla tummar för dig i morgon och tänker naturligt viss och på dig.
    Ge dem vad de tål.
    Sänder all positiv energi och styrka till dig.
    Kram kram Cicci

    SvaraRadera
  6. Önskar av hela mitt hjärta att det gått bra! Kram

    SvaraRadera