har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

måndag 14 december 2009

Tillsammans

Jag älskar honom.
Jag älskar honom.
Jag älskar honom.
Jag VÄGRAR bli snuvad på vårt liv tillsammans.
Vi skall uppleva våra döttrars första skoldag.
Vi skall uppleva deras första kärlek och hjärtesorg.
Vi skall planera och ombesörja deras student.
Vi skall bli mormor och morfar.
Vi skall uppleva ålderns höst.
VI skall uppleva detta och mycket, mycket mer TILLSAMMANS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar