har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

lördag 19 december 2009

Idag

En bra dag.
En dag fylld med skratt och närhet.
En dag som jag delat med några av de människor som berikar mitt liv och med de som jag älskar mest på denna jord.
En dag som många andra men ändå så speciell, för det är just en ny och egen dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar