har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

tisdag 22 december 2009

Julens förberedelser

Töserna leker. Jag sitter här, vid datorn, och försöker reda ut det kaos som råder inom mig.
Vi borde klä granen, slå in klappar, förbereda maten till julafton, dricka glögg och sitta framför brasan och mysa. Istället ligger min älskling på akuten, töserna leker ovisa om det kaos som råder inom mig, i vårt liv.
Julens förberedelser har stannat upp. Jag hoppas att vi/jag kan återuppta dem snart. Jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att vi kan få en jul tillsammans... hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar