har jag skapat i ett försök till egenterapi. Jag skriver främst om de tankar och känslor som uppkommer till del av den påstått obotliga tarmcancer min man drabbats av samt den demenssjukdom min mor har. Rubriken kommer till del av något jag en gång läste om en dement man. Hans fru berättade hur hon förhöll sig till de förändringar som uppkom i deras liv. Det som fastande i mitt minne var något i stil med : Är vi ute och går och min man säger "Titta vad vackert rosa himlen är" fast den är blå eller grå så säger jag "Ja, visst är den".

måndag 13 december 2010

Ett bröllop

I torsdag fyllde vår äldsta tös sex år. Fredag kväll bjöd så på barnkalas. Där förvandlades vår tös, som förväntat, till en virrvelvind som yrde runt i huset tillsammans med ytterligare elva yrväder. Den kvällen var och gick över förväntan. Att den avlöpte så väl får jag tacka de fina gästerna för likväl som mina vänner Frida och Camilla vilka såg till att alla fick i sig mat när min uppmärksamhet för en stund fångades i ett telefonsamtal.

Lördagen, lördagen var en av de där dagarna som föralltid kommer att finnas i mitt minne som en underbar, glädjande och kärleksfull dag. I lördags så hade vi förmånen att slå oss ner till bords med de individer som står oss närmast i livet. God mat, gott sällskap i ett underbart gammalt hus omgivet av den härliga miljö denna vinter bjuder oss.

I lördags hade vi hyrt Mästerlotsen i Gamla Oxelösund och dit kom så 26 av våra nära och kära för att skapa och dela denna dag med oss. Lördagen den 11/12 2010 stod så vårt bröllop.. Då blev vi så äntligen äkta makar, herr & fru, man & hustru.

Det blev en dag precis såsom vi tänkt fast ändock mycket bättre, mycket mer. En dag som vi har våra käraste familjemedlemmar och vänner att tacka för. Så åter ett stort Tack till alla Kjellbergare, Sundbergare, Edströmare och Fröjdare som ville närvara och dela denna dag med oss och som genom sin kärlek och omsorg skapade denna dag åt oss. Vår kärlek och tacksamhet till er är stor.
                                                         Gabriella & Ulf

8 kommentarer:

  1. Åh ni har gift er! Stort stort grattis från mig och all lycka önskar jag er!

    SvaraRadera
  2. Ett stort varmt grattis till er båda!
    Jag önskar er all lycka!

    Kramar i massor med styrka, värme och hopp!

    SvaraRadera
  3. Åh, ett stort Grattis från mig!

    Kram från Anna

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni för era gratulationer och lyckönskningar. Det var en underbar dag som vi båda väntat på och längtat efter länge, länge

    SvaraRadera
  5. En underbar dag att få var mer er, nu är ni gifta. Med värme och glädje från mig, Mostern

    SvaraRadera
  6. Är så glad för er skull!!!

    kramar från Mia

    SvaraRadera
  7. Grattis till er stora dag, önskar er all lycka i världen!

    kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Det här inlägget läser jag dock gärna - och med stor glädje! Ett stort GRATTIS till er båda!!

    Många kramar från Sävedalen

    SvaraRadera